رژیم غذایی چیست و چگونگی دسته‌بندی آن

واقعا رژیم غذایی چیست ؟ هر روز می‌شنویم که رژیم بگیر، یا رژیم گرفتم یا خاله خانوم رژیم گرفته یا خان دایی دلش نمی‌خواد رژیم بگیره!!! و این کلمه رژیم نقل و نباتی شده در دهان همه و هر روز همه سایت‌ها و رسانه‌های خبری-اجتماعی اخبار عجیبی در رابطه با رژیم لاغری و رژیم چاقی و … می‌گویند و هیچ کس نیست یک بار بپرسد این رژیم اصلا یعنی چه و اصولا شامل چه مواردی است یا اصلا چرا ما همیشه رژیم را با شیوه تغذیه اشتیاه می‌گیریم! بیایم با هم در رابطه با رژیم تغذیه بیشتر بدانیم.

رژیم غذایی چیست

رژیم غذایی چیست ؟

رژیم غذایی در هر حالتی، ورود جبری به نوع خاصی از شیوه های تغذیه است که این حالت جبری می تواند شکل خاصی از ورزش، دوره های مدیتیشنی و یا بیماری باشد. ورود جبری در هر حالی با تغییر و نوسان شدید در تغییر متد غذایی فرد همراه است. افزایش شدید مصرف پروتئین ورزشکاران در دوره افزایش حجم یا پروسه طاقت فرسای رژیم های لاغری که برای عده ای تبدیل به دکانی شده است و … همه نشان دهنده یک پروسه غیر طبیعی برای بدن است. پس نکته مهم این است که حتما شما درگیر یا مشغول چیزی غیر طبیعی از نیاز ارگانیگ بدنتان هستید که به دنبال رژیم می روید.

دسته بندی کلان رژیم‌های غذایی

رژیم غذایی چیست

برای بیشتر دانستن این موضوع که رژیم غذایی چیست نگاهی می اندازیم به دسته بندی های کلان رژیم تغذیه:

رژیم های ورزشی: ورزشکاران بخصوص در رده های حرفه ای به نسبت نوع فعالیت و حرفه تخصصی‌شان برای آماده نگاهداشتن توانمندی در طول تمرینات و بعد مسابقات پیش رو با توجه به استفاده از اساتید متخصص تغذیه برنامه منظم و مشخصی دارند. در کشورهایی که از لحاظ حرفه ای ورزش پیشرفته هستند مربیان تیم های ورزشی حتی برنامه مصرف آب خوردن ورزشکارانشان را در طول تمرین به او می دهند. بر اساس هدف گذاری آموزشی آسان طب، در ادامه مقالات تغذیه و رژیم غذایی چیست حتما مباحث تخصصی تغذیه ورزشی را هم پیش خواهد گرفت اما ذکر این نکته الزامی است که این نوع تغذیه حتما باید زیر نظر متخصص معتمد انجام پذیرد چرا که می تواند برای ورزش عواقب بسیار خطرناکی داشته باشد.

منبع: آسان طب



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 19 فروردين 1397برچسب:رژیم غذایی,تغذیه, | 17:51 | نويسنده : Bahar |